Bârlog – berăria artizanală din Cluj

Bere Hazy Doc, Paloșul lui Ștefan sau Legenda lui Matei Corvin? Sună atipic, dar acestea sunt denumirile berilor marca Bârlog. Fabrica Bârlog este cunoscută în Cluj drept berăria care face „cea mai faină bere craft de care nu ai auzit încă”, care promite calitate consistentă datorită tehnologiei sale inovatoare. Aceștia sunt primul brand de bere craft din portofoliul Ursus Breweries, parte a grupului internațional Asahi Europe & International. În prima jumătate a anului de activitate, au lansat patru sortimente de bere: Legenda lui Matei Corvin – Cluj Craft Lager, Enigma lui Negru Vodă – Porter Black, Paloșul lui Ștefan – India Pale Ale și Țeapa lui Vlad – Red Ale.

Berea este făcută de o echipă de oameni cu experiență, pasionați de meșteșugurile lor și care caută mereu să inoveze prin introducerea de noi stiluri și ingrediente. Povestea Bârlogului a început la Cluj, unde o echipă de rebeli s-a hotărât să creeze un brand unic ce îmbina berea industrială și cea artizanală. Bârlog este o intersecție de construcții simultane: construirea unei fabrici de bere, crearea unui brand de la zero, transformarea Berăriei Ursus și a Clubului Euphoria în Pub-ul Bârlog, formând în același timp un ecosistem local partener și investind 80% în comunitate.

Lansarea Bârlog vine într-un moment în care piața berii artizanale începe să evolueze și consumatorii sunt din ce în ce mai interesați de aceste tipuri de produse. În ciuda pieței aglomerate, echipa Bârlog crede în comunicarea într-o manieră autentică și directă. Fondatorii companiei au avut libertatea de a-și construi afacerea în afara complexităților lumii corporative. Echipa Bârlog este formată din foști angajați Ursus Breweries, oameni din fosta fabrică Ursus din Cluj, precum și oameni noi din antreprenoriat și din alte zone de afaceri din țară. Echipa este unită de viziunea lor comună, capacitatea lor de a lucra independent, deschiderea către idei noi, dialogul onest și persistența în a-și susține ideile.

În prezent, echipa este formată din 28 de persoane împărțite în două grupe principale: comerciale și tehnice. Compania intenționează să atragă clienții la începutul experienței lor cu berea artizanală. În timp ce piața de bere din România este predominant lager, Bârlog își propune să fie în centru creând un lager distinct, oferind și alte stiluri de bere. Bârlog este ca o poveste antreprenorială, iar fondatorii săi s-au confruntat cu mai multe provocări, inclusiv pandemia de COVID-19, care a dus la probleme legate de lanțul de aprovizionare și nevoia de siguranță sporită în fabrică. Cu toate acestea, pasiunea echipei pentru meseria lor și angajamentul față de viziunea lor le-au permis să reușească.

Tu ce ai încerca pentru prima oară dacă ai vizita Bârlogul? Paloșul lui Ștefan sau Legenda lui Matei Corvin? Haide în vizită să vezi cum se face berea la Berăria Bârlog.